Uusissa kauppakeskuksissa lähiajattelu kohtaa maailman huipputrendit


16.11.2011

Lähiruoka ja -palvelut yhdistyvät entistä saumattomammin maailman ajankohtaisimpiin trendeihin uusissa suomalaisissa kauppakeskuksissa. Ilmiön tuorein esimerkki on S-ryhmän ja Osuuskauppa Suur-Savon uusi Kauppakeskus Stella, joka on uuden ajan kauppakeskus. Mikkeliin avautunut kauppakeskus tarjoaa kävijälleen monipuolisia ostospalveluja ja rikasta tapahtumatarjontaa aivan kaupungin sydämessä. Stella on Osuuskauppa Suur-Savon kaikkien aikojen suurin investointi.

 

Mikkelin keskustan monen vuoden uudistustyö sai sinetin perjantaina 11.11.2011, kun torin laidalla avattiin uudenlainen Kauppakeskus Stella. Perinteisesti suomalaisissa kauppakeskuksissa on keskitytty tehokkuuteen ja ostoskierrosten nopeaan toteuttamiseen, mutta Stellan lähtökohtana on ollut monipuolisemman ostoskulttuurin tuominen suomalaiseen maisemaan. Suomen ostoskeskuksista on puuttunut oleskeluun houkuttava ilmapiiri ja ajatus viihtymisestä, mihin Stella vastaa aivan uudenlaisella tarjonnallaan.

 

"Uusin trendi kauppakeskusten suunnittelussa on asiakkaiden tarpeiden kuunteleminen ja toimiminen niiden pohjalta. Nyt ei mietitä ainoastaan, millaisia kauppoja tulisi olla vaan lähdetään liikkeelle kuluttajien ehdolla", summaa projektijohtaja Hannele Humaloja-Virtanen SOK:n Strategiapalvelut-yksiköstä.

 

Mikkelin uusi Kauppakeskus Stella yhdistää sulavasti niin ostos- kuin ajanvietemahdollisuuden tarjoamalla tyypillisten kauppakeskuspalveluiden lisäksi myös mahdollisuuden erilaisten tapahtumien järjestämiseen sisätiloissa kaupungin keskustassa. Eurooppalaisen mallin mukaan Stellassa annetaan viihtymiselle entistä suurempi painoarvo.

 

"Kauppakeskukset ovat alun perin syntyneet vastaamaan ajanvieton tarpeisiin, ja niiden rooli on olla viihdyttävä. Tämän aspektin huomioiminen tekee uusista kauppakeskuksista entistä monipuolisempia. Stellassa on onnistuttu yhdistämään lähiruoka ja kansainväliset trendit, ja tuloksena on monipuolinen tila viihtymiseen ja ostosten tekoon", iloitsee Humaloja-Virtanen.

 

Kauppakeskuksen sydän on kaupungin kauppahalli, joka tarjoaa lähi- ja luomuruokaa ympäri vuoden. Avara, katettu kävelykatu tarjoaa mahdollisuuden nauttia torimaisesta kaupunkivilinästä ja erilaisista tapahtumista.

 

Lapsille on oma satumainen puuhapaikka HupsiStella, ja miehet voivat ostosten ajan viihtyä lehtien ja urheilukanavien parissa kauppakeskuksen lepokeitaassa. Stellan 30 000 m²:n kokonaispinta-ala tarjoaa kaiken tarvittavan pukeutumiseen, kotiin, vapaa-aikaan kuin hyvinvointiinkin Sokos tavaratalon ja 30 erikoisliikkeen voimin.

 

Lisätietoja:

Iiro Siponen, market kaupan johtaja

Puh.050-5964053 , sähköposti: iiro.siponen@sok.fi

 

Heli Kautonen, markkinointipäällikkö, kauppakeskus Stella
Puh. 0440-157517, sähköposti: heli.kautonen@sok.fi

 

Hannele Humaloja-Virtanen, projektijohtaja,SOK Strategiapalvelut-yksikkö
Puh.044 2826 263, sähköposti: hannele.humaloja-virtanen@sok.fi

 

Lehdistökuvia osoitteessa:www.kauppakeskusstella.fi

 

Kauppakeskus Stella lyhyesti

·       Kauppakeskus Stellasta löydät kaiken tarvitsemasi pukeutumiseen, kotiin, vapaa-aikaan ja hyvinvointiin.

·       Kauppakeskus Stellan kokonaispinta-ala on noin 30 000 neliömetriä

·       Stellassa on yli 30 liikettä kolmessa kerroksessa

·       Kellarikerroksen parkkihalli tarjoaa pysäköintitilaa 620 autolle

·       Stellan omistaa Osuuskauppa Suur-Savo eli 57000 etelä-savolaista asiakasomistajataloutta ja se on pinta-alaltaan Itä-Suomen suurin kauppakeskus

·       Kauppakeskuksen on suunnitellut arkkitehtitoimisto Innovarch