S-ryhmä tuo Marks & Spencer -ketjun Suomeen


4.3.2014

Maailmankuulu brittiläinen kauppaketju Marks & Spencer ja S-ryhmä ovat solmineet franchising-kumppanuuden Marks & Spencer -myymälöiden ja verkkokaupan avaamiseksi Suomeen.

Kumppanuuden myötä S-ryhmä avaa seitsemän Marks & Spencer -myymälää vuoteen 2016 mennessä.

Ensimmäinen 3 000 neliömetrin kokoinen Marks & Spencer -myymälä perustetaan Sokos Helsingin yhteyteen ja avataan asiakkaille lokakuun 2014 alussa. Myöhemmin samassa kuussa avataan kaksi 1 600 neliömetrin myymälää, toinen Jyväskylän Sokos-tavaratalon yhteyteen ja toinen Kauppakeskus Goodmaniin Hämeenlinnaan. Marks & Spencer -myymälöillä on oma, brittiketjun kansainvälisen konseptin mukainen ilmeensä, joka näkyy mm. omassa sisäänkäynnissä, näyteikkunoissa, myymäläkalusteissa, sovitustiloissa ja kassapisteissä.

Kevään 2015 aikana S-ryhmä avaa kolme Marks & Spencer -myymälää Tampereelle, Lappeenrantaan ja Lahteen. Seitsemäs Marks & Spencer avataan Poriin syksyllä 2015. Marks & Spencer -verkkokaupan S-ryhmä avaa aikaisintaan vuonna 2015. Verkkokauppa on suomenkielinen, ja siinä on suomalaisille räätälöity valikoima.  

Verkkoon ja kivijalkakauppoihin ulottuva yhteistyö S-ryhmän kanssa on osa Marks & Spencerin suunnitelmia tulla johtavaksi kansainväliseksi, monikanavaiseksi vähittäiskauppaketjuksi vuoteen 2015 mennessä. Marks & Spencerin kansainvälinen strategia keskittyy tiiviiseen yhteistyöhön S-ryhmän kaltaisten johtavien franchising-kumppanien kanssa, kun ketju laajentuu merkittäville vähittäiskaupan markkinoille ulkomailla.

S-ryhmän kannalta kumppanuus on osa kaupparyhmän tavoitetta vahvistaa sen monikanavaista käyttötavarakauppaa. S-ryhmä pyrkii tähän tavoitteeseen sekä kehittämällä omaa ketjutoimintaansa että muodostamalla liikekumppanuuksia vahvojen kansainvälisten toimijoiden, kuten Marks & Spencerin, kanssa.

Uudet liikkeet tarjoavat suomalaisille asiakkaille mahdollisuuden tutustua Marks & Spencerin laajaan, muodikkaaseen ja poikkeuksellisen laadukkaaseen valikoimaan. Valikoima sisältää naisten ja miesten muotia, alus- ja yöasuja, asusteita ja jalkineita.

Marks & Spencerin Euroopan aluejohtaja Francois Smeyers kommentoi yhteistyötä: ”Liiketoimintamme kasvattaminen S-ryhmän kaltaisten kumppanien kanssa on tärkeä osa kansainväliseen monikanavaiseen kasvuun tähtäävää strategiaamme. S-ryhmällä on johtava asema Suomen keskeisillä kauppapaikoilla ja ainutlaatuista paikallistuntemusta. Se onkin ihanteellinen yhteistyökumppani meille verkkokaupan ja uusien liikkeiden avaamisessa eri puolilla maata. Marks & Spencer on brändi, jolle on tunnusomaista brittiläinen tyylikkyys, korkealuokkainen laatu sekä houkuttelevat hinnat. Olemme innoissamme päästessämme tuomaan vaatevalikoimamme parhaat tuotteet suomalaisille asiakkaille myöhemmin tänä vuonna.”

Johtaja Jorma Vehviläinen SOK:lta kommentoi yhteistyötä: ”Yhteistyö Marks & Spencerin kanssa vahvistaa S-ryhmän pukeutumisen valikoimaa, ja asiakasomistajamme toivottavat sen varmasti tervetulleeksi. Marks & Spencerillä on pitkät perinteet korkealaatuisten tuotteiden tarjoamisessa, ja olemme varmoja, että asiakkaamme ottavat Marks & Spencerin tuotteet innoissaan vastaan.”


 

Lisätietoja:

Yhteistyöstä järjestetään tiedotustilaisuus 4.3. kello 12 Radisson Blu Royalissa Helsingin Kampissa. Tiedotustilaisuudessa ovat läsnä SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä, SOK:n johtajat Jorma Vehviläinen ja Arttu Laine sekä Marks & Spencer Euroopan aluejohtaja Francois Smeyers.

Tiedotustilaisuus on englanninkielinen. Kaikki toimittajat ovat tervetulleita tiedotustilaisuuteen.

Tiedotustilaisuuden jälkeen yhteistyötä kommentoivat:                                                     

Johtaja Jorma Vehviläinen, SOK
010 76 80608

International Corporate PR Manager  Emma Johnson, Marks & Spencer
+44 (0) 208 718 1980