30.8.2017
S-ryhmän Prismat toteuttavat klassikkohalpuuttamisen. Satojen suosikkituotteiden hinnat laskevat tänään Prismoissa. Myös S-marketeihin saadaan lisää halpuutettuja tuotteita.
– Historian ensimmäinen halpuuttaminen toteutettiin tammikuussa 2015 ja se koski suomalaisten arkiruokailun perustuotteita. Nyt tehtävässä halpuuttamiskierroksessa on sama idea, ja siksi tässä on klassikon ainekset koossa. Tätä ihmiset ovat meiltä toivoneet, toteaa kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu S-ryhmän vähittäiskaupasta.
Klassikkohalpuuttamisen piiriin tulee suosikkituotteita, kuten broileria, lihapyöryköitä, riisipiirakoita, paahtoleipää ja niin edelleen.
– Kilpailu ruokakaupassa kiristyy. Tässä juostaan nyt tavallaan maratonia. Välillä kaveri on puoli askelta perässä, välillä rinnalla, ja meidän hommana on varmistaa, että oma juoksu toimii niin, että kisaamme aina kärkipaikasta. Parasta tässä on se, että tämän kisan tulokset satavat suomalaisten laariin: ostoskorin hinta laskee, Alarotu kuvailee.
Ruokakaupan alalla on keväällä ja kesällä ollut puhetta siitä, että ruoan hinta olisi lähdössä nousuun. Raaka-aineiden hinnat ja maailmanmarkkinahinnat toki heilahtelevat jatkuvasti ja niillä on vaikutusta kuluttajahintoihin. Halpuuttaminen on sen sijaan mahdollista, koska S-ryhmän tekeminen on tehostunut ja tehostuu edelleen.
– Kuuntelemme asiakkaitamme ja jatkamme halpuuttamista. Parannamme valikoimia ja palvelua ja samaan aikaan varmistamme, että olemme hintakisan kärjessä vahvasti mukana, Ilkka Alarotu linjaa.
Tämän vuoden tammikuussa käynnistynyt kasvisten halpuutus jatkuu edelleen.
– Kasvisten hinnat vaihtelevat jopa päivittäin. Sitoudumme siihen, että kotimaisten kasvisten hinnat ovat meillä edullisempia kuin aikaisemmin vastaavina satokausina. Halpuuttamisen vauhdittamana kotimaisten kasvisten myynti on kasvanut tänä vuonna kolme miljoonaa kiloa, sanoo S-ryhmän tuoretuotteista vastaava valikoimajohtaja Antti Oksa.
Suomalaisperheille tärkeiden kotimaisten suosikkituotteiden hintojen lasku on mahdollista, koska S-ryhmässä on käynnissä pitkäkestoinen tehostamisohjelma. Sen tuotto ohjataan suoraan hintojen alentamiseen.
Säästöjä on haettu muun muassa markkinointi-, hallinto- ja IT-kuluista. Halpuuttamiseen on ohjattu nyt tehtävän hintojen laskun myötä jo 150 miljoonaa euroa.
TUOTE | VANHA HINTA | UUSI HINTA | MUUTOS % |
---|---|---|---|
RAINBOW EARL GREY TEE 50 PS | 1,39 | 0,83 | -40 % |
FAZER PAAHTOLEIPÄ RUIS&UNIKONSIEMEN | 1,49 | 0,98 | -34 % |
KOTIMAISTA KIVENNÄISVEDET 0,5 L | 0,59 + pantti 0,20 | 0,39 + 0,20 | -34 % |
ATRIA VERIOHUKAINEN | 1,79 | 1,25 | -30 % |
KOTIMAISTA MAUSTEKURKKU | 3,75 | 2,69 | -28 % |
RIITAN HERKKU PINAATTIRÄISKÄLEET | 1,65 | 1,19 | -28 % |
RAINBOW KEVYTMARGARIINI 40% LAKTOOSITON | 0,67 | 0,49 | -27 % |
RAINBOW MYSLIPATUKKA SUKLAA-PÄHKINÄ | 1,75 | 1,34 | -23 % |
RAINBOW VOFFELI ORIGINAL | 1,89 | 1,45 | -23 % |
RAINBOW AURINGONKUKKAÖLJY | 2,59 | 1,99 | -23 % |
ATRIA PINAATTIOHUKAINEN | 1,59 | 1,25 | -21 % |
HUHTAHYVÄT JONNA KASVIPROTEIINIJAUHIS | 3,79 | 2,98 | -21 % |
X-TRA MILK CHOCOLATE | 0,45 | 0,36 | -20 % |
HK HERKKUMAKSAMAKKARA | 1,98 | 1,59 | -20 % |
RAINBOW MARGARIINI 60% | 0,98 | 0,79 | -19 % |
RAINBOW GRILLATUT VIHANNEKSET (PAKASTE) | 2,19 | 1,79 | -18 % |
RAINBOW RUSINAT SIEMENETÖN | 1,69 | 1,32 | -22 % |
OULULAINEN HAPANKORPPU | 1,65 | 1,39 | -16 % |
WURSTI SINAPPIKALKKUNA | 2,95 | 2,49 | -16 % |
PLANTI VANILJA YOGOAT | 3,29 | 2,79 | -15 % |
1.11.2024 | S-Etuja
1.11.2024 | Paikallisia uutisia | S-Etuja
8.10.2024 | Paikallisia uutisia