Prisma Mikkeliin suosittu Kerää ja skannaa -palvelu: ostokset voi skannata suoraan kassiin jo kauppaa kiertäessä


29.8.2022

S-ryhmä on pilotoinut kahden vuoden ajan palvelua, jossa asiakas voi kerätä ostoksensa suoraan ostoskasseihin ja skannata ne jo myymälää kiertäessä. Näin kassalla asiointi on sujuvampaa, kun ostoksia ei kassalla erikseen skannata ja pakata ostoskorista kassiin. Asiakkailta positiivista palautetta saanut palvelu tuodaan Prisma Mikkeliin 15.9.22.

-Tämä on tietysti helpotus erityisesti ison ostoskorin asiakkaille. Pilottimyymälöissä jopa 80 prosenttia Kerää ja skannaa -palvelua käyttäneistä toivoi palvelun jatkuvan omassa lähikaupassaan. Tämä kertoo kovasta tyytyväisyyden tasosta ja uskomme, että palvelu otetaan innolla vastaan myös täällä meillä Mikkelin alueella, toteaa Prisma Mikkelin myyntipäällikkö Tuomo Rasimus.

Prisma Mikkelin sisäänkäynnin luokse sijoitetaan käsiskannerit ja ohjeet palvelun käyttämiseen. Henkilökunta opastaa sekä palvelun käyttöönotossa, että käsiskannerin käytössä tarvittaessa. Asiakas nappaa sisäänkäynniltä mukaansa käsiskannerin ja skannaa ostoksensa sitä mukaa kun kerää niitä ostoskassiin. Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste. Palautuksen yhteydessä tulostetaan koontikuitti, joka maksetaan normaalisti kassalla. Kassalla siis skannataan sutjakasti vain yksi viivakoodi, vaikka ostoksia olisi kertynyt monta kassillista.

Palvelun saa käyttöönsä, kun näyttää myymälän sisäänkäynnin luona olevan kalusteen lukijalle S-Etukorttia. Ensimmäisellä kerralla hyväksytään käyttöehdot, seuraavilla pelkkä S-Etukortin vilautus vapauttaa käsiskannerin. Palvelu on suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille.

Lisätietoja:

Tuomo Rasimus, myyntipäällikkö, Prisma Mikkeli, Osuuskauppa Suur-Savo,
P.010 764 0202, tuomo.rasimus@sok.fi

 

Kuva: Anssi Vuohelainen