Mobiili pöytiintilaus leviää ravintoloihin


31.5.2024

S-ryhmä luo tulevaisuuden asiakaskokemusta ravintoloissaan ja ottaa käyttöön asiakaskokemusta parantavia ja asiakastyötä helpottavia digitaalisia palveluita: asiakkaiden suosimaa mobiili pöytiintilausta levitetään vauhdikkaasti. Osuuskauppa Suur-Savon ravintoiloissa palvelu otettiin käyttöön tällä viikolla Mikkelissä Amarillossa ja Gastropub Einossa. Kesäkuussa palvelu laajenee Savonlinnaan Seurahuoneen Aula-ravintolaan.

Kaikki S-ryhmän ravintolat kokoava verkkosivusto Raflaamo.fi on Suomen suosituin ravintolasivusto. Raflaamon sivuilla vieraillaan vuosittain yli 10 miljoonaa kertaa ja kävijämäärät ovat kasvussa. Yhä useamman ravintolakäynti alkaakin Raflaamosta, sillä jopa 70 % ravintoloiden asiakkaista käy tutustumassa siellä ravintolan ruokalistaan ennen ravintolakäyntiään. Pöytävarauksia Raflaamon kautta tehdään yli 200 000 kertaa vuodessa.

Nyt uutuutena Raflaamo on jalkautunut myös ravintoloihin mobiilitilauspalvelun myötä. Sekä asiakkailta että henkilökunnalta saatu palaute on heti alkuun ollut positiivista.

− Pöydässä olevan QR-koodin avulla asiakas voi omalla puhelimellaan tutustua ruokalistaan, kutsua tarjoilijan, tehdä tilauksen ja täydentää sitä sekä pyytää laskun, myös osiin jaettuna, kertoo ryhmäpäällikkö Arttu Toroi Osuuskauppa Suur-Savolta.  − Asiakkaat arvostavat erityisesti tilaamisen helppoutta ja nopeutta.

Osuuskauppa Suur-Savossa mobiili pöytiintilaus aloitettiin Mikkelissä Amarillossa ja Gastropub Einossa toukokuun lopulla. Kesäkuun toisella viikolla palvelun käyttö laajenee Savonlinnaan Seurahuoneen Aula-ravintolaan. Palvelua ja sen ominaisuuksia kehitetään jatkuvasti saatujen kokemusten ja palautteiden myötä. Käyttökokemuksen lisääntyessä palvelua tullaan laajentamaan myös muihin Osuuskauppa Suur-Savon ravintoloihin.

Asiakaskäyttäytymisen muutos ja digipalveluiden arkipäiväistyminen haastavat yrityksiä tarjoamaan uusia palveluja ja asiointitapoja. Kuluttajat ovat tottuneet hoitamaan arkiaskareitaan, kuten ruokaostoksiaan, digitaalisilla palveluilla ja vastaavaa sujuvuutta odotetaan myös ravintoloissa. S-ryhmässä panostetaan vahvasti digipalveluiden kehittämiseen, mikä näkyy myös ravitsemiskaupassa. Uusilla digipalveluilla haetaan erityisesti sujuvuutta asiointiin ja työarkeen ravintoloissa.

− Digitaaliset elementit tulevat osaksi kaikkia toimintoja ja keskittyvät erityisesti sekä asiakas- että työntekijäkokemuksen parantamiseen. Uusien digitaalisten ratkaisujen kehittämisen uskotaan vaikuttavan myös alan vetovoimaan työnantajana, sanoo Toroi.

 

Lisätietoja:

Arttu Toroi, ryhmäpäällikkö, Osuuskauppa Suur-Savo, arttu.toroi@sok.fi, p. +358 50 344 1493