16.4.2013
Alun perin kauneuteen keskittynyt Sokoksen verkkokauppa avattiin marraskuussa 2010. Sittemmin valikoimiin ovat tulleet myös asusteet, laukut ja kodin tuotteet. Kevään 2013 aikana kauppa on käynyt läpi uudistuksen, jossa sivustoa selkeytettiin ja laajennettiin. Ostoksia uudistuneessa verkkokaupassa on voinut tehdä maaliskuusta saakka.
Verkkokaupan myyntijohtaja Jesse Jyläs on tyytyväinen lopputulokseen.
– Sivusto on nyt visuaalisesti selkeämpi, tuotteet ja tuotealueet tulevat paremmin esiin. Haluamme luoda asiakkaille inspiraatiota, joten olemme panostaneet kuviin ja tuotetietoihin.
Verkkokaupan valikoima on laajentunut askel kerrallaan. Jyläs lupaa, että valikoima kasvaa tulevaisuudessakin. Seuraavaksi on pukeutumisen vuoro.
Verkkokaupan asiakkaista iso osa on asiakasomistajia. Jyläs kertoo, että he arvostavat verkkokaupan kotimaisuutta, luotettavuutta ja nopeaa toimitusta.
– Asiakkaat ovat löytäneet Sokoksen verkkokaupasta kosmetiikan. Myös kodin tuotteet ovat lähteneet vahvasti liikkeelle. Sisustaminen kiinnostaa ihmisiä.
Tunnetut brändit, kuten Pentik, Arabia, Iittala ja Marimekko, ovat suosittuja. Yksittäisistä hittituotteista Jyläs mainitsee kauneuden osalta Sensai Mascaran ja kodin tuotteista Tempur-tyynyn.
Verkkokaupan tuotteiden toimituksen voi tilata suoraan kotiin, postiin tai noutaa Sokos ja Emotion –myymälöistä. Lisäksi tilauksia toimitetaan tiettyihin S-ryhmän myymälöihin joissa on Postin pakettiautomaatteja. Näitä löytyy muun muassa S-market, Prisma ja Sale –ketjuista sekä ABC-liikennemyymälöistä.
Myymälätoimitukset ovat aina maksuttomia. Tuotteiden toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Jyläksen mukaan keskimääräinen toimitusaika on lähempänä yhtä kuin kolmea päivää.
Myymälänouto ja Postin pakettiautomaatit ovat osoittautuneet todella suosituksi. Niitä suosivat erityisesti haja-asutusalueella ja suurissa kaupungeissa asuvat. Haja-asustusalueilla verkkokauppojen käyttö on ymmärrettävästi suosittua, kaupungeissa ihmiset taas arvostavat ajan säästöä.
– Tavaran nouto pakettiautomaatista onnistuu kätevästi kauppareissun yhteydessä. Tarvitsee vain näppäillä koodi koneeseen.
Jyläs itse kertoo shoppailevansa verkkokaupassa jatkuvasti. Kivijalkamyymälään kiireinen mies ehtii vain harvakseltaan.
– Ostan Sokoksen verkkokaupasta vaikka mitä! Viimeksi lakanat, hymyilee Jyläs. – Kun tottuu ostamaan netistä, ei vanhaan malliin ole enää paluuta.
1.11.2024 | S-Etuja
1.11.2024 | Paikallisia uutisia | S-Etuja
8.10.2024 | Paikallisia uutisia