Haloo Mieli! Pidetään susta huolta. Yhtäkään mieltä ei ole tehty kestämään yksin. -Mielinauha-kampanja järjestetään 1.4.-30.6.2022. Tule mukaan!


1.4.2022

S-ryhmä lähti ensimmäisenä isona kauppaketjuna mukaan mielenterveystyötä tukevaan Mielinauha-kampanjaan. Kampanja on käynnissä 1.4.-30.6.2022. Vihreät Mielinauhat ovat myynnissä S-ryhmän ruokakauppojen kassoilla tästä päivästä lähtien (30.6. asti). Mielinauha-kampanjassa ovat mukana kaikki marketkaupan ketjut: Prisma, S-market, Sale, Alepa, ABC ja Food Market Herkku. Lisäksi tuotteita myydään myös Sokoksissa ja Emotioneissa. Nauhan hinta on 4 euroa, ja siinä on teksti ”Toivo elää”.

Mikä Mielinauha?

Vuosittain järjestettävällä Mielinauha-kampanjalla tuetaan mielenterveystyötä ja kriisiauttamista. Keräyksen järjestää MIELI Suomen Mielenterveys ry (MIELI Psykisk Hälsa Finland rf), jonka kanssa olemme aiemmin tehneet yhteistyötä Pidä huolta -kampanjassa, joka keskittyi nuorten mielenterveyden tukemiseen. Mielinauhalla puolestaan kerätään varoja kaikenikäisten mielenterveystyöhön.

Mielinauha-kampanja käynnistyy 1.4. ja jatkuu kesäkuun loppuun saakka. Vuonna 2022 kampanjan tunnus on ”Toivo elää”, jolla halutaan sanoa, että vaikeimmistakin elämäntilanteista voi selviytyä.

Vuosittain toistuva Mielinauha-kampanja muistuttaa kaikkien oikeudesta hyvään mielenterveyteen ja kerää varoja MIELI ry:n tekemään mielenterveystyöhön ja kriisiauttamiseen, myös Ukrainan pakolaisten ja heitä tukevien vapaaehtoisten auttamiseen.

Mielinauha-kampanjaa tähdittää tänä vuonna Suomen suosituimpiin kuuluva yhtye Haloo Helsinki!, joka kehottaa puhumaan mielen asioista avoimesti.

Kun ostat S-ryhmän ruokakaupan kassalta Mielinauhan, tuet mielenterveystyötä.