Lokakuussa tulee kuluneeksi kymmenen vuotta S-Pankin perustamisesta. Nopeasti kaikkien suomalaisten pankiksi kasvaneella S-Pankilla on jo kolme miljoonaa asiakasta. Kansainvälisten S-Etukortti Visojen määrä ylitti juuri kaksi miljoonaa.
Osuustoiminnallisista juurista ponnistava S-Pankki on tarttunut notkeasti digitaalisuuden tarjoamiin mahdollisuuksiin. Kymmenen vuotta täyttävä pankki tuo jatkuvasti uutta asiakkaillensa, tavoitteena tehdä suomalaisten arjesta sujuvampaa.
Pankin ja S-ryhmän palvelut yhdistävää S-mobiilia on esimerkiksi ladattu jo 1,2 miljoonaa kertaa. S-Etukortti Visoja on käytössä jo kaksi miljoonaa ympäri Suomen.
Kaikissa S-Pankin korteissa on mahdollisuus maksaa lähimaksulla. Lähimaksamisen suosio on kasvanut vauhdilla: syyskuusta 2016 syyskuuhun 2017 lähimaksutapahtumien määrä lisääntyi peräti 84 prosenttia.
– Lähimaksamisen suosio on yllättänyt meidät täysin ja ylittänyt tavoitteemme. Pelkästään syyskuussa 2017 yhteensä 445 000 S-Pankin asiakasta maksoi ostoksiansa lähimaksulla, S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula kertoo.
S-Pankki mielenkiintoisessa haastajan asemassa
S-Pankki kannustaa asiakkaitaan myös rahastosäästämiseen. Rahastosäästämisen on aloittanut S-Pankissa jo yli 100 000 asiakasta.
– Haluamme rikkoa mielikuvaa, että ollakseen säästäjä täytyy olla rikas. S-Pankki mahdollistaa säästämisen ja sijoittamisen kaikille, Ylihurula sanoo.
Pankit ovat ensi vuoden alussa uusien haasteiden edessä, kun kilpailua avaamalla pyritään luomaan asiakkaille yhä parempia palveluita. Ylihurulan mukaan S-Pankki on kiinnostavassa haastajan roolissa.
– Kyseessä on todella iso muutos, joka tulee mullistamaan pankkitoimialan. Tulevaisuudessa pankkien ei tarvitse tehdä kaikkea itse, vaan voimme yhdistää eri toimijoiden palveluita asiakkaiden kannalta parhaaksi kokonaisuudeksi. Miten esimerkiksi tekoäly valjastetaan tavallisten ihmisten avuksi jokapäiväiseen elämään, Ylihurula pohtii.