SuSa on uusi vuorovaikutuskanava asiakkaiden ja Osuuskauppa Suur-Savon välillä. Se on digitaalinen taulu, jonka avulla Osuuskauppa Suur-Savo pyytää asiakkaat mukaan vaikuttamaan osuuskaupan toimintaan. SuSa jalkautuu pilottivaiheessa, kesäkuun aikana, kaikkiin osuuskaupan Prismoihin sekä Kauppakeskus Stellaan. Pilottivaihe kestää noin puoli vuotta, jonka aikana toimintaa on mahdollista kehittää, ennen SuSan laajempaa jalkautusta.
– Ajatuksena meillä on ollut kehittää mahdollisimman helposti lähestyttävä vuorovaikutuskanava osuuskaupan ja asiakkaiden välille. Perustimme digitalisoitumisen työryhmän ja ideoimme yhdessä, miten mahdollistaisimme asiakkaillemme entistä laajemmat vaikuttamisen mahdollisuudet osuuskauppamme toimintaan, kertoo Osuuskauppa Suur-Savon toimialajohtaja Kai Nurmi.
Vuorovaikutuskanavaa suunnitteleva työryhmä kokoontui ensimmäisen kerran joulukuussa 2022 ja kevään 2023 aikana suunnitelma oli valmis. Yhteistyökumppanina hankkeessa toimii Metatavu Oy. Vuorovaikutuskanavaksi päätettiin ottaa digitaalinen kosketusnäyttö, joka sai nimekseen SuSa Suur-Savon mukaan. SuSa tulee kysymään asiakkailta mm. lähikaupan tuotevalikoimista, aukioloajoista, S-mobiilieduista, maistuvista ravintola-annoksista jne. Kysymykset voivat kohdistua myös Etelä-Savon elinvoimaa lisääviin teemoihin. SuSa haluaa pitää yhteyttä – kuulla asiakkaiden valinnat ja mielipiteet.
– Kysymykset vaihtuvat näytöillä säännöllisesti. Haluamme saada asiakkailtamme mahdollisimman paljon palautetta ja näkemyksiä, valintoja ja toiveita osuuskauppamme toiminnasta. Kyselyajan päätyttyä valinnat menevät toimialoille jatkotyöstöön. Teemme parhaamme, että toimintamme kehittyy aina asiakkaiden valintojen mukaiseen suuntaan, jatkaa Nurmi. – On tärkeää, että asiakkaamme pääsevät vaikuttamaan omaa arkeaan koskeviin päätöksiin.
Lisätietoja:
Kai Nurmi, toimialajohtaja, Osuuskauppa Suur-Savo, p. 0400 942 141, kai.nurmi@sok.fi